Potřebujete vyhodnotit exportní možnosti v konkrétních zemích? Je lepší exportovat do Jižní Ameriky či do Asie? S využitím projektu Žijeme v zahraničí.cz můžete jednoduše a rychle srovnat exportní příležitosti a získat informace o místních trzích. Stačí se zaregistrovat do projektu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.CZ a vybrat místní partnery, kteří vám na základě zadání pomohou zjistit nejen informace o lokálním trhu, konkurenci, jejich výhodách i cenách, ale také pomohou vytipovat potenciální zákazníky. Získanou databázi pak můžete využít pro přímé oslovení obchodní nabídkou. Pro sběr informací lze velmi efektivně využít oborové výstavy a veletrhy v zahraničí. Cestovní náklady do vzdálených destinací jsou však zpravidla velmi vysoké. Stačí ale jednoduše využít česky mluvící kontaktní osobu z naší databáze, která provede dle zadání sběr informací na veletržních stáncích. Materiály lze jednoduše naskenovat a zaslat emailem hned první den v průběhu veletrhu. V případě potřeby je možné další den pak provést doplňkový sběr informací. To vše bez nutnosti vaší účasti na místě.
První krokem úspěšného exportéra je kvalitní prezentace společnosti i kvalitní zpracování obchodní nabídky. Proč zadávat překlady mimo ČR, když překladatelů do španělštiny či angličtiny je u nás dostatek? Španělština či angličtina jsou sice světovými jazyky, ale lokální rozdíly v jazycích jsou značné. Pokud tedy chcete oslovit firmy v USA, bylo by dobré využít lokálního překladatele, s britskou angličtinou nemusíte v USA pochodit. Ještě větší rozdíly jsou pak ve španělštině. Ani tyto dva světové jazyky vám však v některých zemích nebudou stačit. Kvalitně zpracovaná nabídka v lokálním jazyce výrazně zvýší vaše šance na obchodní úspěch.
Čechy žijící v zahraničí můžete samozřejmě využít i při vlastní firemní expozici v zahraničí. Místní člověk se rychleji orientuje v prostředí, poradí, kde lze nakoupit či zajistit vybavení stánku levněji. Chcete obchodního partnera překvapit výbornou večeří? Místní kontakt vám pomůže vybrat kvalitní a autentickou restauraci mimo hlavní turistické oblasti. Navíc získáte výborného překladatele a možného partnera pro budoucí spolupráci.
Podklady můžete jednoduše zpracovat v ČR a zaslat emailem místnímu partnerovi, který nabídky vytiskne a zajistí rozeslání. Výhodou využití místního kontaktu jsou výrazně nižší náklady na poštovné. Dalším krokem může být telemarketing v zahraničí, pomocí kterého prověříte předběžný zájem. S využím českých kontaktů v zahraničí uspoříte nejen náklady na telefon, komunikaci v místním jazyce, ale odpadnou vám i starosti s časovým posunem. Základem pro úspěšnou spolupráci je vypracování „vzorového scénáře telefonického rozhovoru“ a motivační odměna na základě výsledků.
Hledáte partnery, kteří by zajistili prodej vašich produktů v zahraničí? Využijte české kontakty. Odpadne jazyková bariéra a získáte partnera, který dokonale zná místní poměry. Pro hledání specialistů či obchodních zástupců lze výborně využít tzv. Poptávkovou inzerci, ve které definujete své požadavky a nabídku. Inzerce bude po té zvěřejněna na hlavní stránce ŽijemeVzahraničí.cz a rozeslána všem zaregistrovaným kontaktním osobám v projektu. Pokud se vybraný specialista či obchodní zástupce osvědčí, dalším stupněm spolupráce může být založení společné firmy v zahraničí.
V naší databázi máme české kontaktní osoby, které vám pomohou. A to není vše – k dispozici je ve vybraných zemích také právní či daňový servis v češtině. Pokud máte zájem nejen o tyto služby, prosím kontaktujte nás.
Autor: Jana Bábíková